Keď veľké firmy „pustia“ peniaze (1. časť)

Autor: Andrea Benková | 17.1.2015 o 21:22 | (upravené 18.1.2015 o 8:07) Karma článku: 2,02 | Prečítané:  456x

Prioritou veľkých firiem je dosahovať čo najväčšie zisky. V tomto zápale často nemyslia či už na zdravie ľudí, životné prostredie alebo vzdelávanie mladých ľudí. Niekedy sa však stane, že vyčlenia časť peňazí na projekty, do ktorých sa môže zapojiť široká verejnosť.

     Spoločnosť Unilever vyrába a predáva približne 400 značiek rôznych produktov po celom svete. Spomeniem napr. Dove, Axe,  Rexona, Rama, Hellman´s, Algida a pod. Ako firma sama uvádza, ich výrobky používa viac ako 2 miliardy ľudí denne.

     Táto firma sa rozhodla podporiť udržateľný rozvoj okrem iného aj súťažou „Zasaď sa o lepší svet“. Študenti slovenských a českých vysokých škôl mohli do 31.12.014 prihlásiť projekty do jednej z nasledujúcich kategórií:

  • výživa a zdravý životný štýl,
  • životné prostredie,
  • potravinový odpad,
  • diverzita na pracovnom trhu,
  • príležitosti pre mladých.

     Stanovy súťaže hovoria, že ľudia prostredníctvom hlasovania, ktoré trvá do 18.1.2015, vyberú 20 projektov, ktoré bude posudzovať 10 členná odborná porota zložená z odborníkov v danej oblasti a členov managementu spoločnosti Unilever. Na základe bodovacieho systému bude vybraných 10 projektov, ktoré na svoju realizáciu dostanú 2 500 €.

     Keďže mám veľmi rada prírodu, rozhodla som sa vymyslieť projekt aj ja. Moja účasť ako autorky projektu je na báze dobrovoľníctva, čiže celý obnos grantu pôjde na realizovanie projektu s názvom „Malí záhradkári“. Cieľom tohto projektu je ukázať deťom v predškolskom veku, že aj oni majú schopnosť dopestovať si vlastnú zeleninu a ovocie. Ďalej ich oboznámiť, že zo živočíšneho i rastlinného odpadu sa dá prostredníctvom kompostovania vytvoriť užitočných produkt, ktorý je možné využiť či už ako hnojivo alebo kvalitnú zeminu. Na realizáciu som si vybrali škôlku vo svojom blízkom okolí, a to na Holíčskej 30 v Bratislave. Za získané peniaze by sme:

  • vybudovali vyvýšené záhony,
  • naplnili ich kvalitnou zeminou,
  • zakúpili semená, kríky a sadenice ovocia,
  • zabezpečili detské náradie, náradie pre dospelých a príslušenstvo,
  • zadovážili kompostér.

     Pomôžte ukázať, že verejnosť má záujem o peniaze veľkých spoločností a je potrebné, aby časť zo ziskov venovali aj na záchranu napr. životného prostredia. Zahlasujte, prosím, za projekt „Malí záhradkári“, zaberie Vám to len pár sekúnd - http://www.unilevervyzva.sk/77.mali-zahradkari/ . Ďakujem :-)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Real Madrid v šlágri remizoval s Barcelonou, gól strelil v úplnom závere

Otvárací gól strelil Luis Suárez, vyrovnal obranca Sergio Ramos.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.

SVET

Ako Trump za pár dní nahneval dve jadrové mocnosti

Trump sa pustil do telefonátov so svetovými lídrami.


Už ste čítali?